Dadah dan kesannya [Methaphitamine / Pil Kuda]

Mungkin ramai yang ingin tahu akan dadah dan kesannya kan ?Okey hari ni gua terasa nak berkongsi maklumat itu.Antara yg gua dapat kongsikan adalah :
-Apakah methapitamine/Pil kuda
-Dari mana bekalan pil kuda
-Golongan penagih pil kuda
-Kesan pil kuda


Apakah methapitamine/Pil kuda
-Pelbagai bahan merbahaya turut dicampurkan untuk memberi kesan yang lebih kuat. Di antaranya adalah
-Racun tikus
-Serbuk Kaca Kalimantang
-Pencuci lantai
-Klorox
-Ubat Nyamuk
-Abu tulang manusia yg dibakar  Baca Artikel Penuh


-Sememangnya mereka yg menagih pil kuda akan merasakan diri mereka mempunyai kelebihan stamina.Kecerdasan yg melampau sehinggakan tidak merasa penat lelah selama 6-12 jam.
-Mereka didalam golongan remaja,pelajar IPTA dan mat rempit akan mengambil bekalan ini dan menyalahgunakannya untuk mengelakkan perasaan mengantuk ntk mengulangkaji pelajaran.

Dari mana bekalan diperolehi?
-Mengikut sumber pihak polis dan pihak AADK,sumber bekalan asal pil kuda dipercayai diperoleh menerusi Thailand dan dibawa ke Sungai Golok sebelum pembekal Thailand mengagihkan kepada pembekal utama tempatan.Penyeludupan mungkin berlaku krn kecuaian pihak yg btggungjawab dalam pemerhatian.
Golongan penagih pil kuda
-Berdasarkan pengetahuan gua,golongan yg mengambil bekalan ini adalah golongan remaja bersekolah,penganggur,pelajar IPTA,geng motor dan golongan dewasa yg mahukan keseronokan.

Kesan pil kuda
- Pil kuda sememangnya mempunyai kesan negatif yang kuat & melampau, di mana jika diambil secara berterusan selama 6 bulan, sistem saraf otak akan rosak & penagih akan menjadi kurang siuman serta gila yg kekal.
-Mengakibatkan tubuh letih yang melampau.
-Pemikiran otak akan berfungsi lembap.
-Kesempitan wang.
-Perasaan marah membuak-buak tanpa kawal.
-Membolehkan penagih menjadi gila.
Nasihat gua,janganlah anda mengambil langkah yg salah.Elakkan dari terjebak !!Sekali terjebak selamanya korang menyesal ! Sekian, milotarikkaw

Ulasan